سیدرضا موسوی

مطالبه تا تحقق

تلاش برای عمران و آبادانی ایران عزیز

ما با هم شهرمان را می سازیم

بندرعباس دیار مقاونت، فرهنگ، هنر و اقتصاد

سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی

مطالبه تا تحقق

تلاش برای عمران و آبادانی ایران عزیز

ما با هم شهرمان را می سازیم

بندرعباس دیار مقاونت، فرهنگ، هنر و اقتصاد

نوشته بلاگ

عدم برنامه‌ریزی بلند مدت دلیل مشکلات شهرداری بندرعباس است

فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ عمومی
عدم برنامه‌ریزی بلند مدت دلیل مشکلات شهرداری بندرعباس است

سید محمدرضا موسوی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: زخمی که شهرداری بندرعباس را دچار مشکلات فراوان کرده عدم برنامه‌ریزی بلند مدت برای انجام پروژه‌های زیربنایی است.

سید محمدرضا موسوی امروز _سه‌شنبه سی‌ام فروردین ماه_ در نطق پیش از دستور خود در سی و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: شاید زخمی که امروز باید التیام دهیم زخمی است که سال‌ها عقب ماندگی در حوزه سرمایه‌گذاری برای کسب ثروت و برای مردم شهر بندرعباس است، زخمی که شهرداری بندرعباس را امروز دچار مشکلات عدیده ای کرده عدم برنامه‌ریزی بلند مدت برای انجام پروژه‌های زیربنایی بوده که امروز در حوزه‌های حمل و نقل شهری، زیرساخت‌های تفریحی و نیازهای خدمات شهری شهر بندرعباس را از گذشته محتاج‌تر کرده است.

وی افزود: شاید درد وسیع‌تر این است که ما جایی زندگی کردیم که سال‌های متوالی به عنوان محلی برای درآمد کشوری به آن نگاه می‌شود اما مجموعه‌های خدمت‌رسان در آن فقیر باقی می‌مانند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: شاید بزرگترین درد مردم این شهر این باشد که شهری با این وسعت اقتصادی بیشترین بافت فرسوده را داشته باشد اما چندان عزمی برای رفع این مشکل وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین درد و دغدغه مردم به خصوص پرسنل شریف شهرداری بندرعباس به جای اینکه حرکت برای عمران شهرداری باشد نگرانی و غصه برای تأمین مایحتاج اولیه زندگی آن هم پس از دو ماه باشد؛ این اتفاق جدیدی نیست در سنوات مکرر تکرار شده و اگر برای آن فکر اساسی نشود شهرداری مجدداً به آن دچار خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: حرف اصلی و محوری ما خطاب به مجموعه شهرداری این است که از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود برای کسب ثروت آن‌هم از مسیر درست برای مدیریت شهری استفاده شود.

وی اضافه کرد: ما مجموعه قوانین بالادستی در زمینه‌های متعددی داریم که تلاش و نامه نگاری شده اما قبلاً هم گفته‌ایم با نامه نگاری کار حل نمی‌شود، همین جا از همه عزیزان و به خصوص مدیر کل امور مالیاتی استان تقاضا دارم حل مشکلات شهرداری را رفع مشکلات شهروندان قلمداد کنند و بیش از آن به جای نگاه دستورالعملی به سمت حل مشکلات به صورت زیربنایی پیش بروند.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: در حوزه بهره‌مندی از برنامه‌ها از شهردار عزیز تقاضا دارم نسبت برنامه‌ریزی مشخصی را برای پیشبرد برنامه‌هایمان به مردم ارائه دهند و برای اینکه مشخص کنیم در هر سال چه روالی از خدمت را در نظر گرفتیم به صورت شفاف با مردم گفتگو کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کسب درآمد، ۴۰۴ کد درآمدی داریم، تصریح کرد: جدا از مالیات بر ارزش افزوده، دوازده در هزار گمرکی و محل درآمدهای ناشی از جرایم راهنمایی و رانندگی، ۴۰۴ کد درآمدی داریم.

موسوی ادامه داد: با ۴۰۴ کد درآمدی باید وضع شهرداری را تغییر دهیم، لازمه بعضی از این درآمدها و کدها ایجاد زیرساخت است، ضرورت اولیه در این زمینه قطعاً اجرای طرح ممیزی است.

عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: از شهردار تقاضا داریم در زمینه ممیزی شهری که پایه و اساس درآمدی شهرداری است اقدام کند، نه تنها در زمینه ابنیه که در زمینه تابلوهای شهری، تابلوهای اماکن و در خصوص تمام موضوعاتی که می‌توان شرایط بهبود مالی را برای شهر و شهروندان شکل بگیرد، دنبال کنید.

وی با بیان اینکه توقع اصلی و اساسی مردم شهر بندرعباس تحول در حوزه فرهنگی شهری است، ادامه داد: تحول در حوزه فرهنگی شهر، به ویژه در برگزاری و شکل‌گیری رویه‌های جدیدی در شهر بندرعباس است، تکرار برنامه‌های فرهنگی در قالب برگزاری برنامه‌ها برای این شورا قابل قبول نیست.

موسوی تاکید کرد: ما باید در زمینه هویت شهروندی هم به لحاظ بصری و ابنیه هم برنامه‌ها و زیر ساخت‌های فرهنگی در شهر بندرعباس اقدام اساسی کنیم و اگر این اتفاق شکل گیرد تازه موضوعیت حضور گردشگر در شهر بندرعباس، فرصتی برای ایجاد درآمدزایی برای این شهر باشد و در ادامه فرصتی برای رشد و نمو و حوزه فرهنگ عمومی در شهر شکل خواهد گرفت.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف اصلی شهرداری رشد و گسترش زمینه سازی فعالیت‌های فرهنگی به خصوص فرهنگ شهروندی است.

وی خطاب به شهردار گفت: تقاضا داریم نسبت به موضوعاتی که سال‌ها بلاتکلیف بوده، تعیین تکلیف و دغدغه شهروندان را برطرف کنید.

موسوی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری را مانند قدیم با سرعت بیشتری پای کار بیاورید، یادآور شد: نگرانی مردم در خصوص سهم پروژه‌هایی مانند پروژه بازارچه صادقیه که پایه‌های آن زده شده اما اقدامات آن انجام نشده، همچنین در زمینه ایجاد ظرفیت‌های ساحلی در سال آتی و جاری برنامه‌ریزی مدونی انجام گیرد تا تکلیف مردم نسبت به مسائل استفاده از ساحل تعیین شود.

وی اضافه کرد: با توجه به موضوعات جوی و هواشناسی، شهر بندرعباس مدت زیادی درگیر گرد و غبار شهری است، لزوم شستشوی فضای شهری و تنظیف شهر کار و خدمات کهنه ایست، در شهرهای دیگر اما شما آن را به عنوان بنای جدید در حوزه خدمات شهری بنا کنید و نسبت به تنظیف شهر شرایط جدی تری را دنبال کنید.

درج دیدگاه